Çin kökenli akıllı telefon üreticileri Realme, Oppo ve Honor, Samsung ve Apple’ın hakimiyetine meydan okumak için Avrupa pazarında atağa kalkıyor. Bu kapsamda, global pazarda değişen dengeleri etkilemek amacıyla amiral gemilerine odaklanmaya karar verdiler.
Avrupa’da Akıllı Telefon Pazarı Nasıl Değişiyor?
Çinli markalar için daha yüksek karlılık vaat eden amiral gemisi segmenti, öncelikli hedef haline geldi. Dünya genelinde hızla büyüyen Realme gibi markalar, 2020’den 2023’e kadar Avrupa’da %275’lik bir satış artışı elde etti ve kıtanın dördüncü büyük akıllı telefon satıcısı konumuna yükseldi.
Şirket, genel akıllı telefon pazarındaki yavaşlamaya rağmen hızla büyümeye devam ederek geçen yıl dünya genelinde 200 milyon satışa ulaşan beşinci en hızlı marka oldu.
Realme, Avrupa’daki zorlukları kabul ediyor ve müşterilerin Çinli markalara daha az alışkın olduğunu ve fiyat-performans dengesine daha az değer verdiğini belirtiyor. Şirket, Avrupa’daki %4’lük pazar payını önümüzdeki üç ila beş yıl içinde %10’un üzerine çıkarmayı hedefliyor.
Benzer şekilde Honor da, Avrupa’yı Çin dışındaki en önemli pazar olarak belirledi. Marka, yılın ikinci çeyreğinde Avrupa’da katlanabilir akıllı telefon satışlarında Samsung’u geçerek zirveye oturdu ve aynı zamanda Avrupa genel pazar payında ilk beşe girdi.
Bir diğer Çinli dev Oppo da Avrupa pazarına uzun vadeli yatırım yapmaya karar verdi. Şirket, zorluklar karşısında Oppo Find X8 serisinin piyasaya sürülmesiyle daha geniş bir kullanıcı kitlesine ulaştıklarını belirtiyor.